E-Ticaret Ürün Çekimi

Çoğu tüketicinin herhangi bir ürünle ilgilenirken ilk dikkat ettiği şey, ürün fotoğrafı olur. Ürün fotoğrafı, tüketicinin ürünle ilgili bilgi alabileceği en hızlı yoldur. Dolayısıyla ürün fotoğrafları, aynı zamanda birer vitrindir. Bu fotoğraflar, tüketicinin ürünle daha fazla ilgilenip, ilgilenemeyeceği ve nihayet bir satın alma işleminin gerçekleşip, gerçekleşmeyeceği ile ilgili fikir oluşturur. Özellikle, kataloglar, dergi reklamları, reklam panoları, şirket web siteleri aracılığıyla yapılan reklamcılığın, önemli bir parçasıdır. Beynimize ürünle ilgili bilginin yüzde doksanını ileten, görseldir. Ürün çekimi, doğru tekniklerle yapıldığı takdirde, fotoğrafın kalitesi artar ve bu da, markanın imajına olumlu etki eder.

E-Ticaret Ürün Çekimi İçin Teknikler

Ürün çekimi sırasında, ürünü daha fazla çekici göstermek için belirli tekniklerin kullanılır ve potansiyel alıcılıları, bu ürünleri almaya teşvik eder.

  • Beyaz fon: Dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden biri, arka plandır. Beyaz renk, ışığı ürüne yansıtır ve iyi aydınlatılmış bir fotoğraf verir.

  • Camera ayarları: ISO, diyafram ve deklanşör hızı en önemli ayarlardır. ISO ayarı, kameranızın ışığa duyarlılığını kontrol eder. Diyafram ayarları, görüntünün derinliğini veya görüntünün ne kadarının odakta olacağını belirler. Diğer bir unsur deklanşör hızıdır. Deklanşör hızı ne kadar düşük olursa, kamera sensörü o kadar uzun süre ışığa maruz kalır.

  • Aydınlatma: Ürün fotoğrafçılığında doğal veya yapay ışık kullanılır. Ancak, yapay ışıklar, daha kolay kontrol edilebilir. Aydınlatma ayarları, ürün türüne ve ışık kaynaklarına göre değişir.

Ürün Çekimi Sırasında Kullanılan Ekipmanlar

  • Kaliteli bir fotoğraf için 2 ışık kaynağı kullanılır. Tercih edilenler arasında reflektör de vardır. Ürün ana ışık kaynağıyla reflektör arasına yerleştirildiği zaman gölgesiz, temiz, dengeli bir görünüm elde edilir.

  • Işık çadırı, ışığın ürün etrafında eşit olarak dağılmasına yardımcı olan, yarı saydam duvarlara sahip, kutu şeklinde cihazdır. Parlak ürünler için kullanılırken, mat alt fon oluşturulması gerekir. Işık çadırları, daha küçük ürünler için bu beyaz fonu sağlar. Daha büyük ürünlerde ise ışık çadırı kullanışlı olmaz.

  • Tutarsız sonuçlar elde etmemek açısından kaliteli bir fotoğraf makinesi gereklidir. Bu, çok net bir görüntü oluşturabilir, ancak aynı zamanda hareket bulanıklığına da duyarlı hale getirir.

  • Tripod, makinenin titremesini engeller. Fotoğraf makinesi bir tripodla eşleştirildiğinde, yavaş deklanşör hızlarında ürün çekimi yapılırken, makine sarsıntısını azaltır. Ayrıca, ürünler ayarlanırken, kamerayı sabit bir konumda tutar.

eticaret ürün fotoğraf çekimi
eticaret ürün fotoğraf çekimi
eticaret ürün fotoğraf çekimi
eticaret ürün fotoğraf çekimi